Interview: Bogdan

img_4353

Vineri, la MNAC, portile se deschid la 22, petrecerea incepe devreme. Daca ploua, s-a rezolvat, se aude si inauntru. La meteo insa, au spus ca nu ploua. Lui Akufen ii deschide calea Bogdan, live, cu noul sau album, altul decat cel de la Rokolectiv. Avem mai jos si doua piese, ca preview la ce vine.


In Her Room

fgm_3


Waiting for the Sunrise

fgm_2

Care a fost traseul tau muzical pana in prezent?

Am deschis pentru prima data Ableton Live in vara lui 2006. Cam in trei saptamani de joaca si acomodare cu softul am reusit sa termin prima piesa, pe care am trimis-o, fara prea mari sperante, la un netlabel din Barcelona (Inoquo). Am fost surprins sa primesc feedback foarte bun: piesa a fost inclusa pe compilatia inoquo020 – Miniblossom. Experienta mi-a dat destul de multa incredere in mine. Au urmat apoi si alte piese, si ele incluse pe diverse compilatii, tot la netlabeluri (Claque Musique, Exposed Audio, Antiritmo).
Primul meu EP (Disconnect) a fost lansat la netlabelul italian Claque Musique in ianuarie 2007, iar al doilea (Uncertainty) la Inoquo in luna martie a aceluiasi an.
Toata aceasta perioada a fost una de tatonari si incercari de a ajunge la un sound propriu. Ca influente, eram foarte atent la primele releasuri M-nus, piese mai vechi marca Plastikman, cam tot ce iesea de la labelul german Raster-Noton dar si la inceputurile minimalismului, zona mai clasica, cu Steve Reich, Terry Riley sau Glass.

Pare ca vii dinspre o zona mai serioasa si te apropii spre una mai accesibila. Cum au evoluat productiile tale?

Primul pas evolutiv ca productie l-am facut anul treut, cand am lansat EPul “Harmony within repetitive structures” la netlabelul romanesc Arhiva7. Pentru mine a fost un pas foarte mare. Aveam de mult in cap genul asta de piese, acest tip de tehnica si feelingul general pe care il poti transmite prin acest sound, iar cu epul scos la arhiva7 am reusit in sfarsit sa ajung acolo unde imi propusesem.
Apoi a urmat schimbarea de care amintesti tu, trecerea de la o zona muzicala foarte calculata la una mai umana, cu sunete mai calde, targetata diferit. Eram bagat prea mult intr-o nisa muzicala prea rece pentru ce voiam eu sa fac ca profducator. Aveam nevoie de ceva nou, care sa ajunga mai usor la public. Schimbarea mi-a adus si prima aparitie publica mai serioasa, la Rokolectiv, unde am facut live cu noile piese. Ca stil, mie imi place sa spun ca se incadreaza la balearic-dub.

img_4222

Ca producator, cum te poate influenta succesul la public? Care sunt dezavantajele succesului?

Te poate influenta major, mult mai mult decat atunci cand faci dj set. Motivul este foarte simplu, e vorba de muzica ta, de productiile tale. Eu am fost foarte incurajat dupa prestatia si reactiile de la Rokolectiv, mi-am dat seama ca se poate, ca pot sa-mi duc muzica si mai departe. Dezavantaje pot aparea cand incepi sa pierzi focusul de la ce e important pentru tine in momentul respectiv, un fel de a te culca pe o ureche cand ai dat de un pic de succes.

Ce se intampla cu albumul prezentat la Rockolectiv?

Prefer sa nu comentez in legatura cu albumul de la Rokolectiv, am un plan cu el dar inca nu am pus totul cap la cap. Detalii in curand :)

Iti place sa faci live? Cata influenta ai asupra pieselor, cat de diferit suna ele intr-un live fata de varianta inregistrata? De fapt, ce faci acolo?

Da, ma simt cel mai bine cand fac live, e o experienta total diferita fata de dj set, esti in fata unui public si iti prezinti propriile creatii, traiesti altfel totul. In ceea ce priveste definitia acestui “live”, sunt tot felul de opinii, unii sustin ca nu faci live daca nu ai instrumente hardware in setup-ul tau, altii spun ca tot live se numeste atata timp cat e vorba strict de productiile tale, chiar daca le pui de pe un laptop. Din punctul meu de vedere, aspectul asta de definire al live-ului nu e foarte important. Evident ca, mi-ar placea sa fac totul doar din echipament hardware, dar momentan nu sunt acolo, asa ca ma limitez la a-mi organiza piesele in loopuri si a le pune de pe un laptop, controland tot dintr-un controller si un mixer.
Diferente intre variantele de live si cele inregistrate ale pieselor nu prea sunt, poate doar ca aranjament si lungime a sunetelor sau unele loop-uri care sunt facute special pentru live si pe care nu le includ in albume.

Cat de mult te consuma un live?

Nu pot sa raspund foarte bine la intrebarea asta, avand in vedere ca am facut doar unul pana acum, dar pot sa spun despre el ca a fost foarte foarte intens, am avut emotii foarte mari si nu neaparat de natura tehnica cat de feedback al publicului din fata mea.

Cunosti alti producatori romani care sa mearga pe o zona similara cu tine? Exista vreo comunitate cu interese comune? De ce crezi ca se intampla asta?

La cat de mica e scena la noi, cred ca stiti deja raspunsul la intrebarea asta. Dar da, mi-ar placea foarte mult sa existe o comunitate pe zona asta, si aici ma refer la productie, ca djs, deja s-a format o nisa destul de puternica. Sunt sigur ca exista destui oameni care produc muzica buna, dar probabil inca nu au curajul sa iasa din umbra, spun asta pentru ca si eu am facut acelasi lucru, ba chiar la un moment dat imi propuneam sa nu ies prea mult in evidenta.

Lucrezi deja la un nou abum, cum suna? Care este sursa lui inspiratie? O sa il auzim vineri pe terasa la MNAC?

Da, pentru liveul de vineri de la MNAC am pregatit noul album, am majoritatea pieselor gata. Ca sound, e diferit fata de cel pe care l-am pus in live-ul de la Rokolectiv, e mai dance floor oriented, bpm mai rapid, sunete mai grave, dar cu acelasi feeling general de uman, cald. Se numeste “In her room”, pentru ca primele piese terminate au fost compuse in camera prietenei mele. Mi-a placut foarte mult ce a iesit si am hotarat sa-i dedic ei albumul.

Posted in interviu on July 8th, 2009 by fresh good minimal | 19 Comments

Leave a reply

You must be logged in to post a comment.

Search