Elektro Guzzi la Iarmaroc!

18832_348654618851_260426203851_4884942_2843509_n

21-23 mai 2010 @ padure iarba verde hamace si tot ce vrei

Incep cu o veste… asa si asa. Fara dOP la Iarmaroc. Dar sa explice Karsten Hausner, managerul: “Sorry about my bad news. But I had to cancel two gigs in Europe, because the guys had the chance to play on a Festival in China as the one and only French Act”.

Organizatorii Iarmaroc insa, completeza imediat, cum nu se poate mai bine, cu Elektro Guzzi. Aaaa…despre care dop vorbeam? Eu sincer, la Iarmaroc, daca am techno pe instrumente, iarba verde, soare cand stau in hamac, limonada la pai si din nou live, consider ca m-am destrabalat in timp ce m-am relaxat.

Elektroguzzi @ Brut club_Vienna 2010 by freshgoodminimal08

Vienezii Elektro Guzzi canta techno live la instrumente din care la prima vedere ai crede c-o sa iasa rock. Sunt trei artisti ce performeaza asa cum o face lumea de zeci de ani. Aparent, nimic special. Si totusi, cum bine zicea bookmart, cum incep sa cante, reusesc sa elimine granita dintre om si masina. Chitaristul Bernhard Hammer, basistul Jakob Schneidewind si percutionistul Bernhard Breuer fac impreuna de sase ani piese care te ridica si te coboara, te tensioneaza si te relaxeaza si au groovul oricarui instrument electronic, numai ca, elemente precum cele de minimal si dub sunt create analog. Nu exista loop-uri sau materiale preinregistrate, sunt doar variatiuni imprevizibile generate dintr-un bass organic, in timp ce chitara loveste puernic cu techno. Ei isi spun tanzband, “tanz” insemnand “dans”, eu i-as spune mai de graba, techno getto funk de dans (desi de dans in aceste conditii pare a fi pleonasm). Avem si jazz. Odata ce ritmul de 4/4 este constant, ceilalti doi cresc tensiunea treptat, dar isi pun instrumentele mai mult in slujba atmosferei decat a melodiei.

Cand nu formeaza Elektro Guzzi, cei trei se invart in zona experimentala. Chitaristul Bernhard Hammer participa la niste sesiuni de inregistrari live de muzica electroacustica, tinute de labelul Velak, din Viena. Basistul Jakob Schneidewind a strabatut China, in turneu, cu o orchestra de muzica clasica, a compus alaturi de Orchestra de muzica de camera a Vienei si este implicat in diferite proiecte de arta multimedia si performanceuri teatrale. Percutionistul Bernhard Breuer canta si in trupa Melalycee – experiment si avantgarda despre cum noiseul cel mai intens poate fi si cel mai fin.

In martie, Elektro Guzzi au scos EP-ul de debut la labelul Makro. In mai urmeaza albumul d edebut, la aceeasi casa de discuri. Canta alaturi de ei, pe cateva piese, trompetistul Franz Hautzinger. Albumul este produs de germanul Patrick Pulsinger (Hercules & Love Affair, M-Plant, Cheap Recordings), a carui poveste nu ma pot abtine sa nu o mentionez, crescut in Germania de Est, exilat in Austria, s-a mutat la New York ca sa scape de armata si s-a luat de muzica. S-a intors la Vienna in 93, a pus bazele labelului Cheap Recordings; si-a imprimat astfel numele pe ceea ce inseamna Techno Acid. Nu stiu cum suna albumul, dar banuiesc ca o sa-mi demonstreze ca, in ceea ce priveste techno se arata un nou inceput.

Mai jos, niste footage din studio, de la inregistrarea noului album. Fara sa dezvaluie soundul, ca sa creasca suspansul. A se reasculta cu ochii pe monitor, acest post. Deci, ca sa clarificam: Electro Guzzi se duc anul asta mai intai la Iarmaroc, dupa care la Sonar.

Posted in art.ist on March 26th, 2010 by fresh good minimal | 5 Comments

Leave a reply

You must be logged in to post a comment.

Search