The Mission 2011. Intri om, ieşi brand.


text de mitzuko_barbera

Cam 3 000 de oameni attending pe facebook iar în presă zvonuri de vreo 50.000 (?), aşa că prevedeam o plajă care să geamă de lume. Nu ştiu câţi au fost până la urmă, dar am socotit câte un poliţist la 20 de cetăţeni, respectivele organe de ordine fiind toate îmbrăcate civil, adică ieftin, de vară, aşa cum se cade unor păzitori de turmă în exerciţiul funcţiunii. După controlul vârstei, bagajelor şi biletelor de la poartă, intrăm în spaţiul The Mission unde ne întâmpină ţigări, prezervative, gumă de mestecat, cartele Orange şi beţe fosforescente. Moca. Ce mai, bucuria copiilor de peste 18 ani! Zburdăm fericiţi pe plajă, ne umplem buzunarele cu gumă şi prezervative şi căutăm din ochi o bere. Cât vezi cu ochii, agenţi de securitate, firme luminoase de branduri şi ghişee cu jetoane. Două jetoane minim, 10 ron(i), echivalentul a două draght-uri Ursus. Alternativa: Redd’s. De mâncare în tot perimetrul: Pringles şi Finlandia.

Faptul că nu fumez Marlboro (and co) a fost de la bun început o chestie anti-establishment, drept pentru care mi-am luat un trip obligatoriu de film de acţiune categoria b. Din momentul în care eu şi Vica Veronica ne-am aşezat pe nisip şi ne-am aprins ţigările din tutun rulat, ne-am trezit cu doi bărbaţi blonzi evident culturişti (până aici, porno, mi-am zis), care s-au aplecat pe vine în faţa noastră şi ne-au zis pe dublă voce: ”Bună seara, ce fumaţi? Poliţia!” (tot porno şi până aici, dar parcă prea de nişă). Am dat instinctiv să ridic mâinile în aer, dar nu ca să-i răspund lui Van Dyck care ţipa în spate Put your hands up in the air, ci pentru că am văzut prea multe filme americane cu faza asta. Busted. Explic că e tutun unguresc cu aromă de prune uscate. Nu mă crede. Îi dau să miroasa. Deschid pachetul. Îi propun să-i rulez o ţigară pe loc, ca să vadă că nu mă dau drept cine nu sunt. Nu vrea. Miroase doar pachetul în interior (mă întreb unde erau câinii, dar bănuiesc că dacă lucrezi sub acoperire n-ai cum să nu baţi la ochi cu ditamai câinele anti-drog şi anti-fun) şi mi se uită drept în pupilă ca să verifice cât de drogată sunt de fapt, apoi îi spune celuilalt poliţist sub acoperire ”Gata, hai. Celălalt protestează în timp ce o întreabă obsesiv pe Vica Veronica ”De ce-ai făcut-o? De ce-ai făcut-o?”. Nu eram pregătită să execut saltul de la film categoria b la teatru absurd, dar m-am străduit să ţin pasul şi am tăcut mâlc. Mă gândeam – trebuie să fie o manifestare patriotică de vreun fel întrebarea asta. Poate omul e scandalizat că fumăm tutun unguresc în loc de Carpaţi sau tutun în loc de Marlboro, naiba ştie, fanatici sunt peste tot, nu ştii cum dai peste unul care lucrează în Poliţie. Filmul n-a mai durat mult pentru că în timp ce eu încercam să înţeleg ce mi se întâmplă, cei doi s-au hotărât în unanimitate să plece, mulţumiţi că şi-au făcut datoria şi că au fost vi-gi-lenţi în faţa viciilor care pun în pericol viaţa şi sănătatea tineretului român. De unde am tras concluzia că: 1)e ok să fumezi Marlboro dar iarbă nu, 2) nu contează cât eşti de paşnic, poliţia veghează şi te poate aresta şi preventiv, pe motiv de comportament suspect , 3) există şi poliţişti frământaţi de motivaţii nobile care atunci când te prind că ai călcat strâmb, îţi mai trag şi un perdaf părintesc de conştiinţă şi te trimit în camera ta ca să te gândeşti la „de ce-ai făcut-o”.

Acelaşi vibe de zel inconştient şi agresiv şi la agenţii de securitate de la ieşire. Care agenţi ne-au comunicat cu un ton plictisit şi o privire blank că ceea ce ne spusese un coleg de-al lor de lângă standul Ursus (sic!) e fals, ceea ce însemna că nu puteam ieşi din perimetrul concertului nici până la maşina din parcare, nici în altă parte, nici doua minute, nici doua ore sau dacă ieşim, nu putem intra înapoi.

Chiar dacă am biletul?

Chiar dacă ai biletul.

Chiar dacă îmi puneţi o ştampilă?

N-am ştampilă.

O brăţară?

N-am brăţară.

Un inel kinder?

Eşti impertinentă.

Buletinul?

Nu.

Regula e regulă, aşa că am lăsat-o baltă. Drept pentru care mi-au ţinut de cald şi de foame Ursus, Pringles, Marlboro, Entran, Orange şi Coca-Cola. Şi nişte ecrane uriaşe care proiectau aceleaşi trei, patru reclame non stop sub reflectoarele orbitoare care te băgau în senzaţia de space ship. Basul din boxe adăuga un ritm retard la mişcarea repetitivă a mulţimii care se legăna tâmp şi care din când în când mai făcea flash-uri cu tot felul de gadgeturi pentru momente Kodak. Ei bine, după șase ore de aşa ceva, cred şi eu că ieşi din lagărul branduit şi strigi: Marlboro! Pringles! Entran! Ursus! Finlandia! Orange! Coca-Cola! Paul van Dick! Noi aşa am făcut.

P.S. Din câte ştiam, “The Mission” constă în Spune nu tăierii pădurii din Retezat, dar n-am văzut nici măcar un flyer despre asta. ..

Posted in cum a fost?, special guests on August 10th, 2011 by fresh good minimal | 17 Comments

17 Responses to ' The Mission 2011. Intri om, ieşi brand. '

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to ' The Mission 2011. Intri om, ieşi brand. '.

  1. Ionut said,

    on August 10th, 2011 at 11:58

    Una peste alta cred ca a fost o petrecere reusita.

  2. Ionut said,

    on August 10th, 2011 at 12:00

    Am uitat sa mentionez ca s-a cam transformat intr-un spectacol media bazat pe publictate masiva…

  3. Entran said,

    on August 10th, 2011 at 12:01

    Total de acord cu tine Ioane…

  4. cristina said,

    on August 10th, 2011 at 12:07

    n-am fost, da’ e scris al dracului de bine.

  5. sickboy said,

    on August 10th, 2011 at 01:49

    bine mitzuko, way to go!

  6. marius2020 said,

    on August 10th, 2011 at 02:05

    eu nu inteleg ce face oamenii cu atatia bani : bilete + sponsori + bar = waaaaaaaaaay over orice buget ce ar trebui acoperit + profit OKE !

    so, daca stai sa calculezi “in mare” toti banii, de la intrare, de la bar, de la sponsori, iese o suma ridicola, astfel pun TOTUSI urmatoarea intrebare : DE CE este asa scump biletul ? sau barul ?

  7. amdraci said,

    on August 11th, 2011 at 12:17

    Dacă postai asta acum vreo zece ani poate avea vreo relevanţă, acum e tardiv, dar şi tragic, că totuşi te-ai dus şi nu te aşteptai la toate cele de mai sus. Ceva impresii de la Liberty Parade ai?

  8. mitzuko_barbera said,

    on August 13th, 2011 at 07:57

    @amdraci : n-am zis ca e o surpriza. de aici si cuvantul establishment. tu nu mai ai reactii decat la noutati?:)

  9. mitzuko_barbera said,

    on August 13th, 2011 at 07:58

    @marius2020: eu sper ca banii s-au dus la finantarea campaniei pt Retezat. but I’m not holding my breath.

  10. mitzuko_barbera said,

    on August 13th, 2011 at 07:59

    @ionut: a fost reusita in masura in care orice live performance are shansele sa fie…:)

  11. mitzuko_barbera said,

    on August 13th, 2011 at 11:45

    @sickboy: eu zic ca ar trebui sa scrie/vorbeasca toata lumea despre cum li s-au branduit vietile si mai ales despre “the joy of not being sold anything today”. prea ne-am obisnuit cu penalul cotidian. asa de mult ca uitam ca e penal si ca nu e normal si nu e ok. nu e ok sa ma duc sa ascult muzica si sa ma trezesc in plina spalare de creier politieneasca. no offence fata de oamenii care lucreaza pt toate brandurile/institutiile astea si de fapt pt orice brand, pe mine conceptul ma sacaie.

  12. sickboy said,

    on August 18th, 2011 at 09:15

    @mitzuko: NU, NU E OK! Dau si bani, suport si promotii agresive si branding mai mult sau mai putin subliminal, politia ma trateaza ca pe un gunoi (e un paradox aici: sunt target premium si scursura societatii in acelasi timp lol). Asta am ajuns, niste vite exploatate in fel si chip care se mai duc si singure la abator. Heh… Concluziile si le trage fiecare, pt mine “clubbingul de masa” a apus (e adevarat ca am si o varsta, vai :))))
    Sper sa apuna definitiv, sincer iti spun. In fineee, ne racim gura de pomana, imi place cum scrii asta era idea!

  13. on January 26th, 2014 at 08:37

    sac besace louis vuitton…

    plus, Sobe embrayage est nomm茅 est connu sous le nom disponible imm茅diatement apr猫s Mer, un section Mer, en Floride, qui englobe la plus faible r茅duire du 卯le de la stage sud de 1er Street Avenue. Sud Seashore est parmi les 茅minents du monde zones pour…

  14. on April 17th, 2014 at 04:50

    Seeking gents research laboratory overcoat which is created for you might send you to a lot of areas and various acquiring action.
    http://www.travelwizer.com/nixon/tach-pu-a068 http://www.travelwizer.com/nixon/tach-pu-a068

  15. on April 22nd, 2014 at 06:00

    Now I would prefer to be able to advise several classy females layers due to this wintertime habit.

  16. on April 23rd, 2014 at 04:11

    there was clearly something labeled as poorly liver because of Sulfur that i used to buy that like a tad, it was subsequently like in a tad gemstone type of thing to do and most likely discontinue joint of that in water. And i know that this, Has those same kind starting point to barefoot running, but it surely oxidizes an extremely effectively. proper, you need to just acquire your metals and diamonds as well as it into around for a.
    nike jordans outlet 15 freeway http://www.belasantacatarina.com.br/airmax95.asp?p=5073

  17. on May 1st, 2014 at 12:58

    opened as a tiny store into 1999, this point this selection and as well procedures are undoubtedly exceptionally used often by a wide range of individuals encouragement. they already have quite a great and as well picky assortment of special event wedding ceremony dons. One inside their specialty is really wedding party apparel selection, among them custom designed phenomena.
    nike jordans prime 02155 http://www.belasantacatarina.com.br/airmax95.asp?p=5497

Leave a reply

Search