Analog versus digital

“In momentul in care iesi la rampa, esti public. Eu sunt al vostru, voi nu sunteti ai mei. Eu sunt subiectul a ceea ce credeti voi despre mine. Indiferent de ceea ce cred eu despre voi. Asa este afacerea. Si odata ce iesi acolo, odata ce iti scoti muzica pe piata, odata ce vrei sa fii DJ sau producator, si realizarile tale sunt acolo, la vedere, trebuie sa accepti orice vine cu asta. Indiferent de ceea ce crezi tu despre tine, cei de pe ring iti spun cine esti cu adevarat”. 

Derrick May


“S-a asezat vreodata vreunul dintre voi la vreo consola de mixat analog? Ei bine, este o mare diferenta intre o consola analog si una digitala. Cele digitale sunt “un tot”, intr-un singur pachet. Ai cateva echipamente externe, care vor fi considerate masini de efecte, diferite intre ele si mai ales, ai un soft care vine cu echipamentul digital si in principiu cam asa operezi si creezi. Te uiti pe un ecran, vezi diferite diagrame, transformi si infaptuiesti. Cand lucrezi cu un echipamemt analog, de fapt lucrezi cu urechile tale si cu instincte. A face muzica printr-un proces analog implica formidabil de mult instinct. Este foarte diferit. As vrea sa va incurajez pe toti cei care aveti sansa sa lucrati pe sisteme analog. De fapt, luati un instrument analog si conectati-l la o sursa digitala. Ar fi foarte, foarte cool. Primesti ce este mai bun de ambele parti.

Puneti mana pe cat de multe chestii analog puteti si implementati-le in tehnologia voastra. Veti descoperi anumite avantaje. Nu intoarceti pur si simplu spatele acestor lucruri pentru ca au un fel de sasait sau un anumit nivel de rezonanta. Se numeste ambianta in lumea noastra, de unde vin eu. Caracter. Asta e un lucru bun. Nu este un lucru rau. Nu este rau sa asculti putina istorie de la masinaria aia. Dar, dupa cum spuneam, diferenta dintre asta si mixatul cu mouse-ul este foarte mare. Trebuie sa o experimentezi cu mainile. Este ca diferenta dintre a conduce o masina automata si alta cu schimbator de viteze manual. Este o foarte mare diferenta.

Eu nu am nici o problema cu tehnologia. Doar recomand sa nu ne sprijinim pe ea si sa nu depindem de ea suta la suta. Cred ca este prea usor. Chiar cred ca este prea usor. Este prea facil sa renunti la tot si sa nu ai nici un pic de imaginatie, sa nu-ti doresti sa descoperi. Eu nu vreau ca un calculator sa-mi spuna ce pot si ce nu pot sa fac. Nu vreau sa ma lupt cu o masina care spune ca nu pot sa fac ceva. Si cam asta este una dintre parerile mele despre tehnologie. Cred ca in timpul mixatului, de exemplu, cand esti pe cale sa duci un mix la final, te trezesti limitat de procesul de masterizare, comparativ cu a mixa pe banda magnetica. Sa spunem ca, avem un aparat de inregistrat pe doua canale, care este foarte rar si se gaseste greu in ziua de astazi. Ei bine, masina o gasesti, dar ceea ce este intr-adevar greu de gasit este caseta necesara acestui tip de aparat. Diferenta intre a inregistra pe banda magnetica in timpul masterizarii si a inregistra digital este ca diferenta dintre noi care stam aici si suntem reali si niste holograme. Este complet diferit. Este ca diferemta dintre vinyl si CD. Este o diferenta uriasa la calitate, db si alte lucruri. Este o diferenta!”

“Yamaha, Roland and Korg keyboards. Korg sequencers, Roland sequencers, Roland drummachines, Roland drummachines and Roland drummachines. That’s right.”


“Timpurile muzicale pe care le traim au devenit foarte interesante. Cred ca va imaginati ca este vreamea cand esti liber sa scoti cate discuri vrei, cu ce muzica vrei. De fapt, este foarte periculos. Cu cat mai multi oameni fac download si cu cat mai multa muzica este disponibila, cu atat oamenii asculta mai putin, se concentreza mai putin sa caute si sa gaseasca muzica. Cauta doar cantitate, nu calitate. De aceea este periculos. Este vorba de aspectul cantitativ. Calitatea ar trebui sa fie mereu pe primul loc, deoarece nu esti capabil sa o gasesti. Mi se pare interesant. Am renuntat cumva la acel aspect de a ne controla creatvitatea si ne-am aliniat indirect.

Multa lume face muzica, dar nu multi ajung sa sfarseasca ceea ce incep. Multi nu inteleg ce este aceea tehnica de finalizare, dar pur si simplu este cand iti spui cu sinceritate ca ai facut tot posibilul si mai bine de atat nu se poate. Eu nu pot termina o piesa, daca stiu ca undeva, pe parcurs, nu ma simt confortabil cu ea. N-as putea face asta. Acesta este unul dintre motivele pentru care nu scot multa muzica pe piata.”

Surse aici si aici

Derrick May / vineri / 15 februarie / Studio Marin

 

Posted in art.ist on February 13th, 2008 by fresh good minimal | 5 Comments

Leave a reply

You must be logged in to post a comment.

Search